2015年10月22日 星期四

[Exclusive] SLik D (Lobg Beach) 獨家訪談 Interview 2015

這集email interview的主角是來自加州長堤的SLik D,或許台灣許多人都對他不陌生,從Myspace還在火紅的時期SLik D就發表過多張免費mixtape,舒服的beats加上慵懶的flow,令人一聽就馬上被深深吸引住。
1. Can you introduce yourself? 請你做個自我介紹
SLik D (以下簡稱SD):Hi, I'm SLikdizzle. I've always been a musical dude, Once I was old enough I bought a mic and started recording.
SD: 嗨,我是SLikdizzle,我一直以來都是個愛玩音樂的傢伙,從我懂事的時候我就自己買了一個麥克風、開始錄製音樂。
2. How did you get the moniker SLik d? 這個綽號的由來是?
SD:A friend of mine gave it to me because I had no nickname at the time.
SD:SLik D是我朋友幫我取的,只因為那時候我還沒有綽號。
3. How do you describe your music style? Where do you get inspirations? 
你的音樂風格如何定義?靈感是從哪得到的?
SD:My music is feel good hip hop. Being alive is enough inspiration for me to write!
SD:我的音樂就是會讓你感覺很好(feel good)的嘻哈音樂,只要我還活著,來自日常生活的靈感就足以讓我提筆創作。
4. How do you balance the roles between rapper and beatmaker?
除了饒舌之外,你也會做beats,你要如何平衡這兩個角色?

SD:One day I feel like writing a song, the next I feel like making a beat. It all depends on the moment and mood.
SD:有一天我想寫歌,隔天就想製作一首beat,這都是看當下的情境和心情。
5. It has been 6 years since your debut album "Summer Vibes". What have you learned during this span of time?
距離你首張專輯"Summer Vibes"已經過了六年了,這段期間你學到什麼?

SD:I've learned to keep working no matter how good the material is.
SD:我學會了持續認真創作,不管我做出來的成品好壞。

6. "Pacifico" is just released. What's the concepts behind this album? 
"Pacifico"專輯才剛發行不久,這張專輯背後的概念是什麼?

SD:It's basically a self titled tape. Cool, calm and serene.
SD:基本上這名稱就不言自明,這張專輯的音樂就是輕鬆、平靜、祥和。
7. Could you recommend some tracks to Taiwanese people?
可以推薦一些作品給台灣朋友嗎?

SD:Eh, all my music at SLikdizzle.com! Nothing sounds the same.
SD:呃,我推薦網站SLikdizzle.com上所有作品,沒有一首聽起來是一樣的。





8. Could you let us know what is "Good Vibes" all about? What's the current roster?
請你解釋一下"Good Vibes"是什麼?目前廠牌旗下有哪些歌手?

SD:Good Vibes is self explanatory. Not trying to be cool, just representing what is right. I'm the only artist on the label for now. Working with others currently.
SD:Good Vibes這個獨立廠牌,正如其名,不是想要耍酷、只是想代表出我正確的生活態度。目前廠牌只有我一個人而已,但也正和其他人密切合作中。
9. As one young independent artist coming from the west, what kinds of difficulties do you face? 身為一位年輕的西岸獨立饒舌歌手,你遇過什麼樣的瓶頸?
SD:The only thing difficult about being independent is not knowing if what you're doing is right or wrong. But usually it's right because you wouldn't set yourself up on purpose.  
SD:唯一一個困難之處,就是有時候會不知道自己做的事情是正確還是錯誤。但基本上大多時候都是正確的,因為你不會故意去讓自己陷入麻煩。
10. I heard that you moved from Long Beach to Carson, then Las Vegas. How's your life on the west coast? If a Taiwanese fan visit there, can you recommend him some good places to go?
我聽說你從Long Beach搬去Carson、然後又再搬到Las Vegas,你在西岸的生活如何?如果有個台灣粉絲過去西岸,你會推薦他去哪裡?

SD:Right, life on the west is the best. We got good weather, everything cool happens over here and the marijuana is really dank! I recommend visiting the cities San Francisco, Los Angeles, and San Diego for a relaxing vacation.
SD:是的,在西岸的生活是最棒的。我們這裡有好天氣,無時無刻都有很酷的新鮮事,而且大麻的品質又超棒!我會推薦你們去舊金山、洛杉磯、聖地牙哥等城市,去那邊度個悠閒又放鬆的假期。
11. Are there any other projects working on? and What's your ultimate goal?
有什麼未來計畫嗎?另外你的終極目標是什麼?

SD:Good question, as of right now I have this tape called This, That, & The 3rd in the works. My ultimate goal is to live the coolest life I can!
SD:好問題,目前我正在製作一張作品,叫做"This, That, & The 3rd"。至於我的終極目標,就是活出一個超酷的精彩人生。
12. Where can we follow your music?
Follow me on everything at @SLikdizzle :)

沒有留言:

張貼留言