[Exclusive] SLik D (Long Beach) 獨家訪談 Interview 2015

這集email interview的主角是來自加州長堤的SLik D,或許台灣許多人都對他不陌生,從Myspace還在火紅的時期SLik D就發表過多張免費mixtape,舒服的beats加上慵懶的flow,令人一聽就馬上被深深吸引住。

1. Can you introduce yourself? 請你做個自我介紹
  • SLik D (以下簡稱SD):Hi, I'm SLikdizzle. I've always been a musical dude, Once I was old enough I bought a mic and started recording.
  • SD: 嗨,我是SLikdizzle,我一直以來都是個愛玩音樂的傢伙,從我懂事的時候我就自己買了一個麥克風、開始錄製音樂。
2. How did you get the moniker SLik d? 這個綽號的由來是?
  • SD:A friend of mine gave it to me because I had no nickname at the time.
  • SD:SLik D是我朋友幫我取的,只因為那時候我還沒有綽號。
3. How do you describe your music style? Where do you get inspirations? 
你的音樂風格如何定義?靈感是從哪得到的?
  • SD:My music is feel good hip hop. Being alive is enough inspiration for me to write!
  • SD:我的音樂就是會讓你感覺很好(feel good)的嘻哈音樂,只要我還活著,來自日常生活的靈感就足以讓我提筆創作。
4. How do you balance the roles between rapper and beatmaker?
除了饒舌之外,你也會做beats,你要如何平衡這兩個角色?
  • SD:One day I feel like writing a song, the next I feel like making a beat. It all depends on the moment and mood.
  • SD:有一天我想寫歌,隔天就想製作一首beat,這都是看當下的情境和心情。
5. It has been 6 years since your debut album "Summer Vibes". What have you learned during this span of time?
距離你首張專輯"Summer Vibes"已經過了六年了,這段期間你學到什麼?
  • SD:I've learned to keep working no matter how good the material is.
  • SD:我學會了持續認真創作,不管我做出來的成品好壞。

6. "Pacifico" is just released. What's the concepts behind this album? 
"Pacifico"專輯才剛發行不久,這張專輯背後的概念是什麼?
  • SD:It's basically a self titled tape. Cool, calm and serene.
  • SD:基本上這名稱就不言自明,這張專輯的音樂就是輕鬆、平靜、祥和。
7. Could you recommend some tracks to Taiwanese people?
可以推薦一些作品給台灣朋友嗎?
  • SD:Eh, all my music at SLikdizzle.com! Nothing sounds the same.
  • SD:呃,我推薦網站SLikdizzle.com上所有作品,沒有一首聽起來是一樣的。

8. Could you let us know what is "Good Vibes" all about? What's the current roster?
請你解釋一下"Good Vibes"是什麼?目前廠牌旗下有哪些歌手?
  • SD:Good Vibes is self explanatory. Not trying to be cool, just representing what is right. I'm the only artist on the label for now. Working with others currently.
  • SD:Good Vibes這個獨立廠牌,正如其名,不是想要耍酷、只是想代表出我正確的生活態度。目前廠牌只有我一個人而已,但也正和其他人密切合作中。
9. As one young independent artist coming from the west, what kinds of difficulties do you face? 身為一位年輕的西岸獨立饒舌歌手,你遇過什麼樣的瓶頸?
  • SD:The only thing difficult about being independent is not knowing if what you're doing is right or wrong. But usually it's right because you wouldn't set yourself up on purpose. 
  • SD:唯一一個困難之處,就是有時候會不知道自己做的事情是正確還是錯誤。但基本上大多時候都是正確的,因為你不會故意去讓自己陷入麻煩。
10. I heard that you moved from Long Beach to Carson, then Las Vegas. How's your life on the west coast? If a Taiwanese fan visit there, can you recommend him some good places to go?
我聽說你從Long Beach搬去Carson、然後又再搬到Las Vegas,你在西岸的生活如何?如果有個台灣粉絲過去西岸,你會推薦他去哪裡?
  • SD:Right, life on the west is the best. We got good weather, everything cool happens over here and the marijuana is really dank! I recommend visiting the cities San Francisco, Los Angeles, and San Diego for a relaxing vacation.
  • SD:是的,在西岸的生活是最棒的。我們這裡有好天氣,無時無刻都有很酷的新鮮事,而且大麻的品質又超棒!我會推薦你們去舊金山、洛杉磯、聖地牙哥等城市,去那邊度個悠閒又放鬆的假期。
11. Are there any other projects working on? and What's your ultimate goal?
有什麼未來計畫嗎?另外你的終極目標是什麼?
  • SD:Good question, as of right now I have this tape called This, That, & The 3rd in the works. My ultimate goal is to live the coolest life I can!
  • SD:好問題,目前我正在製作一張作品,叫做"This, That, & The 3rd"。至於我的終極目標,就是活出一個超酷的精彩人生。
12. Where can we follow your music?


留言

熱門文章